Digital Disruption یا اختلال ديجيتال چیست؟

Digital Disruption یا اختلال ديجيتال چیست؟

تکنولوژی دیجیتال با اشتهای سیری ناپذیری در حال تغییر چهره جهان ماست. حالا به کمتر چیزی می توانید نگاه کنید که تکنولوژی دیجتال سعی در چنگ انداختن به او نداشته باشد. انکار یا مقاومت در برابر این دگردیسی می تواند منجر به شکست در کسب و کار و ایجاد شکاف دیجیتالی باشد.

ادامه مطلب
شرح التعرف لمذهب التصوف، قدیمی ترین کتاب فارسی در موضوع تصوف

شرح التعرف لمذهب التصوف، قدیمی ترین کتاب فارسی در موضوع تصوف

و معنی جبر شکسته بندی باشد. و شکسته بند را به زبان عرب جبار گویند، از این معنی خدای عز و جل را جبار گفتند

ادامه مطلب
کجا باید مترصد فرصت ها و ایده های جدید باشیم؟

کجا باید مترصد فرصت ها و ایده های جدید باشیم؟

آیا می توان برای توسعه کسب و کار، پیداکردن ایده ها و فرصت های جدید و بالطبع کشف تهدیدها، مسیر و روش مشخص! تعیین کنیم؟ در این مطلب که به مرور آنرا کامل تر خواهم کرد تلاش کرده ام یک دسته بندی از روش ها و مسیرهای مختلف ایجاد کنم

ادامه مطلب
آیا پرداختن به برند سازی شخصی برای من مفید است؟

آیا پرداختن به برند سازی شخصی برای من مفید است؟

برند شخصی تصویری است که در ذهن دیگران از ما ایجاد می شود و نمایانگر شخصیت، ارزش ها، تخصص و ویژگی هایی است که ما را در بین رقبایمان منحصر بفرد می کند. اما آیا پرداختن به برند سازی شخصی برای من مفید است؟

ادامه مطلب
بازاریابی یک به یک، رویکردی جدید که ریشه در گذشته دارد

بازاریابی یک به یک، رویکردی جدید که ریشه در گذشته دارد

بازاریابی یک به یک یا نفر به نفر (One To One Marketing) مفهوم ساده ای دارد. هیچ دو نفری شبیه هم نیستند. مشتری را بصورت دسته و گروه نبینیم! با تکیه بر اطلاعات بدست آمده از مشتری سعی در ایجاد ارتباطی اختصاصی با او داشته باشیم یا پیشنهاد محصولی مطابق با ویژگی های او ارایه دهیم.

ادامه مطلب
بخش بندی بازار - فلسفه و تعریف

بخش بندی بازار - فلسفه و تعریف

می دانیم بازاریابی بر مشتریان و به طور خاص بر نیازها و خواسته‌های آن‌ها تمرکز دارد. اما مشتریان با "ویژگی های مختلف" گرایش ها، نیازها و ترجیحات متفاوتی دارند و الزاما یک پیشنهاد محصول نمی تواند پاسخ یکسانی از سوی آنها دریافت کند

ادامه مطلب
فناوری اطلاعات چیست؟

فناوری اطلاعات چیست؟

این مطلب که به عنوان مقدمه ای برای بحث های آینده در خصوص استراتژی های فناوری اطلاعات و استراتژی دیجیتال نوشته شده است، به تعریف فناوری اطلاعات و تعریف مرزهای آن اختصاص داده شده است

ادامه مطلب
چند حکایت از طبقات‌الصوفیه خواجه عبدالله انصاری

چند حکایت از طبقات‌الصوفیه خواجه عبدالله انصاری

چند حکایت کوتاه از کتاب "طبقات‌الصوفیه" خواجه عبدالله انصاری از متون کهن فارسی و اثری تاریخی در شرح حال بزرگان عرفان و تصوف

ادامه مطلب
گاندی، تسلایی برای خاطر انسان و انسانیت

گاندی، تسلایی برای خاطر انسان و انسانیت

به بهانه معرفی کتاب داستان تجربه های من با راستی، یادی از گاندی برای تسلای خاطر خویش

ادامه مطلب
اهمیت خودشناسی در برندسازی شخصی

اهمیت خودشناسی در برندسازی شخصی

در هر شاخه ای از برندسازی که باشید باید شناخت جامعی از آنچه میخواهید به برند تبدیل کنید داشته باشید. در برند سازی شخصی نیز بخشی از این شناخت جامع "خودشناسی" است

ادامه مطلب
4 خطای بزرگ در برندسازی شخصی که باید از آنها اجتناب کنید

4 خطای بزرگ در برندسازی شخصی که باید از آنها اجتناب کنید

برای ساخت یک برند شخصی قدرتمند بیش و پیش از تکنیک و مدل نیاز به داشتن ذهنیت صحیح از موضوع داریم. در این مطلب چند اشتباه رایج در مسیر برندسازی شخصی که باید از آنها اجتناب کنید را با هم مرور می کنیم.

ادامه مطلب
استراتژی های جایگاه سازی برند شخصی

استراتژی های جایگاه سازی برند شخصی

جایگاه سازی یعنی تدوین جایگاهی که میخواهیم در ذهن مشتریان داشته باشیم در مقایسه با رقبا. در این مطلب به معرفی 10 استراتژی جایگاه سازی برند شخصی پرداخته ام

ادامه مطلب