یونگ و کشف روان - بخش سوم : خویشتن (Self)

یونگ و کشف روان - بخش سوم : خویشتن (Self)

خویشتن، بزرگ ترین نیروی روان است و در عمیق ترین لایه های ناخودآگاه قرار دارد. یونگ آنرا خدای درون می نامد. کهن الگوی تمامیت و یکپارچگی و وحدت ابعاد مختلف و متضاد روان: وحدت خودآگاه و ناخودآگاه، جنبه های مردانه و زنانه، خیر وشر.

ادامه مطلب
یونگ و کشف روان - بخش دوم : نا خودآگاه جمعی، غرایز و کهن الگوها

یونگ و کشف روان - بخش دوم : نا خودآگاه جمعی، غرایز و کهن الگوها

ناخودآگاه جمعی لایه عمیق تری در ناخودآگاه است که تجربه و زیست شخص در شکل گیری آن نقشی ندارد، غیر شخصی است و در میان همه آدمیان مشترک و یک شکل است و از دو بخش به هم مرتبط تشکیل شده: غرایز و کهن الگوها

ادامه مطلب
چند جمله از کتاب طبقات الصوفیه خواجه عبدالله انصاری

چند جمله از کتاب طبقات الصوفیه خواجه عبدالله انصاری

و حلاج گفت با پسر خود در وصیت که چون جهانیان در اعمال کوشند، تو در چیزی کوش که ذره ای از آن مه و به از کردار همه آدمی و پری باشد. گفت: آن چیست؟ گفت معرفت!

ادامه مطلب
یونگ و کشف روان - بخش اول: خودآگاه و ناخودآگاه شخصی

یونگ و کشف روان - بخش اول: خودآگاه و ناخودآگاه شخصی

با وجود تمام پیشرفت ها در عرصه علم و تکنولوژی و دگرگونی که در چهره جهان بیرون بوجود آورده ایم، هنوز هم جهان درون یعنی جان و روان آدمی، سرزمین ناشناخته هاست و پرسش های بی پاسخ فراوانی در این وادی پیش روی ما قرار دارد. در این سلسله نوشتار سعی خواهد شد نقشه و ساختمانی که پروفسور کارل گوستاو یونگ از روان آدمی بدست می دهد، ساده و خلاصه تشریح شود.

ادامه مطلب
یادداشتی کوتاه بر "قصه ارباب معرفت"

یادداشتی کوتاه بر "قصه ارباب معرفت"

آنچه از آثار و احوال فیض به ما رسیده، نمایانگر تغییر و تبدیلی شگرف در اندیشه و آرا و نظرات اوست. تا آنجا که می توان با استناد به آثار متاخر او مانند رساله شرح صدر، چنین نتیجه گرفت که فضای فکری و برخی نظریات او بالکل تغییر کرده است.

ادامه مطلب
فناوری اطلاعات و سیستم های اطلاعاتی

فناوری اطلاعات و سیستم های اطلاعاتی

فناوری اطلاعات چیست، چه وظایفی بر عهده دارد و مرزهای آن کجاست؟ سیستم اطلاعاتی چیست؟ چه اجزایی دارد؟ چگونه دسته بندی می شود؟

ادامه مطلب
کتاب نقشه راه تحول دیجتال دیوید راجرز

کتاب نقشه راه تحول دیجتال دیوید راجرز

چه چیزی شرکت هایی را که توانسته اند در جهان دیجیتال کامیابی را تجربه کنند از آنان که شکست خورده اند جدا می سازد؟ چگونه باید با تحول دیجیتال همگام شد و آن را رهبری کرد؟ اینها سوالاتی هستند که کتاب نقشه راه تحول دیجیتال سعی در یافتن پاسخ آن دارد.

ادامه مطلب
Digital Disruption یا اختلال ديجيتال چیست؟

Digital Disruption یا اختلال ديجيتال چیست؟

تکنولوژی دیجیتال با اشتهای سیری ناپذیری در حال تغییر چهره جهان ماست. حالا به کمتر چیزی می توانید نگاه کنید که تکنولوژی دیجتال سعی در چنگ انداختن به او نداشته باشد. انکار یا مقاومت در برابر این دگردیسی می تواند منجر به شکست در کسب و کار و ایجاد شکاف دیجیتالی باشد.

ادامه مطلب
شرح التعرف لمذهب التصوف، قدیمی ترین کتاب فارسی در موضوع تصوف

شرح التعرف لمذهب التصوف، قدیمی ترین کتاب فارسی در موضوع تصوف

و معنی جبر شکسته بندی باشد. و شکسته بند را به زبان عرب جبار گویند، از این معنی خدای عز و جل را جبار گفتند

ادامه مطلب
کجا باید مترصد فرصت ها و ایده های جدید باشیم؟

کجا باید مترصد فرصت ها و ایده های جدید باشیم؟

آیا می توان برای توسعه کسب و کار، پیداکردن ایده ها و فرصت های جدید و بالطبع کشف تهدیدها، مسیر و روش مشخص! تعیین کنیم؟ در این مطلب که به مرور آنرا کامل تر خواهم کرد تلاش کرده ام یک دسته بندی از روش ها و مسیرهای مختلف ایجاد کنم

ادامه مطلب
آیا پرداختن به برند سازی شخصی برای من مفید است؟

آیا پرداختن به برند سازی شخصی برای من مفید است؟

برند شخصی تصویری است که در ذهن دیگران از ما ایجاد می شود و نمایانگر شخصیت، ارزش ها، تخصص و ویژگی هایی است که ما را در بین رقبایمان منحصر بفرد می کند. اما آیا پرداختن به برند سازی شخصی برای من مفید است؟

ادامه مطلب
بازاریابی یک به یک یا نفر به نفر (One To One Marketing)

بازاریابی یک به یک یا نفر به نفر (One To One Marketing)

بازاریابی یک به یک یا نفر به نفر (One To One Marketing) مفهوم ساده ای دارد. هیچ دو نفری شبیه هم نیستند. مشتری را بصورت دسته و گروه نبینیم! با تکیه بر اطلاعات بدست آمده از مشتری سعی در ایجاد ارتباطی اختصاصی با او داشته باشیم یا پیشنهاد محصولی مطابق با ویژگی های او ارایه دهیم.

ادامه مطلب