راهنمای استفاده از کهن الگوها در تبلیغات و برندسازی:  بخش دوم انتخاب کهن الگوی برند

راهنمای استفاده از کهن الگوها در تبلیغات و برندسازی: بخش دوم انتخاب کهن الگوی برند

این بخش راهنمایی است برای انتخاب کهن الگویی که بیشترین تطابق را با برند شما دارد.

ادامه مطلب
راهنمای استفاده از کهن الگوها در تبلیغات و برندسازی:  بخش اول

راهنمای استفاده از کهن الگوها در تبلیغات و برندسازی: بخش اول

چرا در برندسازی و تبلیغات سراغ کهن الگوها می رویم؟ آیا مبنای علمی برای تاثیر کهن الگو در برندسازی وجود دارد؟ نگاهی به کهن الگوهای 12 گانه مارگارت مارک و کارول پیرسون

ادامه مطلب
یونگ و کشف روان - بخش چهارم: سایه (Shadow)

یونگ و کشف روان - بخش چهارم: سایه (Shadow)

سایه استعاره ای است که یونگ برای اشاره به بخشی از تاریک خانه ناخودآگاه آدمی بکار می گیرد که حامل ویژگی های فرومایه شخصيت است. اولین گام در خودشناسی، و سفر بسوی خویشتن، روبرو شدن با سایه و پذیرش آن است.

ادامه مطلب
یونگ و کشف روان - بخش سوم : خویشتن (Self)

یونگ و کشف روان - بخش سوم : خویشتن (Self)

خویشتن، بزرگ ترین نیروی روان است و در عمیق ترین لایه های ناخودآگاه قرار دارد. یونگ آنرا خدای درون می نامد. کهن الگوی تمامیت و یکپارچگی و وحدت ابعاد مختلف و متضاد روان: وحدت خودآگاه و ناخودآگاه، جنبه های مردانه و زنانه، خیر وشر.

ادامه مطلب
یونگ و کشف روان - بخش دوم : نا خودآگاه جمعی، غرایز و کهن الگوها

یونگ و کشف روان - بخش دوم : نا خودآگاه جمعی، غرایز و کهن الگوها

ناخودآگاه جمعی لایه عمیق تری در ناخودآگاه است که تجربه و زیست شخص در شکل گیری آن نقشی ندارد، غیر شخصی است و در میان همه آدمیان مشترک و یک شکل است و از دو بخش به هم مرتبط تشکیل شده: غرایز و کهن الگوها

ادامه مطلب