راهنمای استفاده از کهن الگوها در تبلیغات و برندسازی:  بخش دوم انتخاب کهن الگوی برند

راهنمای استفاده از کهن الگوها در تبلیغات و برندسازی: بخش دوم انتخاب کهن الگوی برند

این بخش راهنمایی است برای انتخاب کهن الگویی که بیشترین تطابق را با برند شما دارد.

ادامه مطلب
راهنمای استفاده از کهن الگوها در تبلیغات و برندسازی:  بخش اول

راهنمای استفاده از کهن الگوها در تبلیغات و برندسازی: بخش اول

چرا در برندسازی و تبلیغات سراغ کهن الگوها می رویم؟ آیا مبنای علمی برای تاثیر کهن الگو در برندسازی وجود دارد؟ نگاهی به کهن الگوهای 12 گانه مارگارت مارک و کارول پیرسون

ادامه مطلب
یونگ و کشف روان - بخش چهارم: سایه (Shadow)

یونگ و کشف روان - بخش چهارم: سایه (Shadow)

سایه استعاره ای است که یونگ برای اشاره به بخشی از تاریک خانه ناخودآگاه آدمی بکار می گیرد که حامل ویژگی های فرومایه شخصيت است. اولین گام در خودشناسی، و سفر بسوی خویشتن، روبرو شدن با سایه و پذیرش آن است.

ادامه مطلب
یونگ و کشف روان - بخش سوم : خویشتن (Self)

یونگ و کشف روان - بخش سوم : خویشتن (Self)

خویشتن، بزرگ ترین نیروی روان است و در عمیق ترین لایه های ناخودآگاه قرار دارد. یونگ آنرا خدای درون می نامد. کهن الگوی تمامیت و یکپارچگی و وحدت ابعاد مختلف و متضاد روان: وحدت خودآگاه و ناخودآگاه، جنبه های مردانه و زنانه، خیر وشر.

ادامه مطلب
یونگ و کشف روان - بخش دوم : نا خودآگاه جمعی، غرایز و کهن الگوها

یونگ و کشف روان - بخش دوم : نا خودآگاه جمعی، غرایز و کهن الگوها

ناخودآگاه جمعی لایه عمیق تری در ناخودآگاه است که تجربه و زیست شخص در شکل گیری آن نقشی ندارد، غیر شخصی است و در میان همه آدمیان مشترک و یک شکل است و از دو بخش به هم مرتبط تشکیل شده: غرایز و کهن الگوها

ادامه مطلب
چند جمله از کتاب طبقات الصوفیه خواجه عبدالله انصاری

چند جمله از کتاب طبقات الصوفیه خواجه عبدالله انصاری

و حلاج گفت با پسر خود در وصیت که چون جهانیان در اعمال کوشند، تو در چیزی کوش که ذره ای از آن مه و به از کردار همه آدمی و پری باشد. گفت: آن چیست؟ گفت معرفت!

ادامه مطلب
یونگ و کشف روان - بخش اول: خودآگاه و ناخودآگاه شخصی

یونگ و کشف روان - بخش اول: خودآگاه و ناخودآگاه شخصی

با وجود تمام پیشرفت ها در عرصه علم و تکنولوژی و دگرگونی که در چهره جهان بیرون بوجود آورده ایم، هنوز هم جهان درون یعنی جان و روان آدمی، سرزمین ناشناخته هاست و پرسش های بی پاسخ فراوانی در این وادی پیش روی ما قرار دارد. در این سلسله نوشتار سعی خواهد شد نقشه و ساختمانی که پروفسور کارل گوستاو یونگ از روان آدمی بدست می دهد، ساده و خلاصه تشریح شود.

ادامه مطلب
یادداشتی کوتاه بر "قصه ارباب معرفت"

یادداشتی کوتاه بر "قصه ارباب معرفت"

آنچه از آثار و احوال فیض به ما رسیده، نمایانگر تغییر و تبدیلی شگرف در اندیشه و آرا و نظرات اوست. تا آنجا که می توان با استناد به آثار متاخر او مانند رساله شرح صدر، چنین نتیجه گرفت که فضای فکری و برخی نظریات او بالکل تغییر کرده است.

ادامه مطلب
فناوری اطلاعات و سیستم های اطلاعاتی

فناوری اطلاعات و سیستم های اطلاعاتی

فناوری اطلاعات چیست، چه وظایفی بر عهده دارد و مرزهای آن کجاست؟ سیستم اطلاعاتی چیست؟ چه اجزایی دارد؟ چگونه دسته بندی می شود؟

ادامه مطلب
کتاب نقشه راه تحول دیجتال دیوید راجرز

کتاب نقشه راه تحول دیجتال دیوید راجرز

چه چیزی شرکت هایی را که توانسته اند در جهان دیجیتال کامیابی را تجربه کنند از آنان که شکست خورده اند جدا می سازد؟ چگونه باید با تحول دیجیتال همگام شد و آن را رهبری کرد؟ اینها سوالاتی هستند که کتاب نقشه راه تحول دیجیتال سعی در یافتن پاسخ آن دارد.

ادامه مطلب
Digital Disruption یا اختلال ديجيتال چیست؟

Digital Disruption یا اختلال ديجيتال چیست؟

تکنولوژی دیجیتال با اشتهای سیری ناپذیری در حال تغییر چهره جهان ماست. حالا به کمتر چیزی می توانید نگاه کنید که تکنولوژی دیجتال سعی در چنگ انداختن به او نداشته باشد. انکار یا مقاومت در برابر این دگردیسی می تواند منجر به شکست در کسب و کار و ایجاد شکاف دیجیتالی باشد.

ادامه مطلب
شرح التعرف لمذهب التصوف، قدیمی ترین کتاب فارسی در موضوع تصوف

شرح التعرف لمذهب التصوف، قدیمی ترین کتاب فارسی در موضوع تصوف

و معنی جبر شکسته بندی باشد. و شکسته بند را به زبان عرب جبار گویند، از این معنی خدای عز و جل را جبار گفتند

ادامه مطلب